Halaman

Jumaat, 4 Oktober 2013

Ikan-ikan Bombastic!!!

 

Ikan-ikan bombastic!!!

 

Salam dari mankuala…

Selalu masa aku kecil-kecil dulu..aku selalu ikut mak aku pergi pasar.Jadi dah biasalah dengan bau udang , ikan , sotong dan seanika barangan di pasar ni.

Sehingga umur aku darjah 6 , aku dah pergi pasar sorang-sorang. Mak aku bagi list lauk dengan sayur dan kemudian kayuh basikal pergi ke pekan Kuala Kangsar.

Biasanya aku beli ikan ytang senang-senang contoh sekati ikan termenung  ( kalau diselangor di panggil ikan kembung) , ikan keli , ikan bawal. Tapi kalau ikan sungai macam ikan lampam ..mak aku kena turun padang ler. Kalau aku yang turun , alamatnya makan ikan busuk ler jawabnya.

Untuk hari ni mari kita usha ikan-ikan yang bombastic yang ada di dunia ini.

Ikan anak ayam.

Macam rupa anak ayam kan?

 

Ikan ‘angry’ bird.

HoHOho….comel nyezzz

Ikan gigi harimau.

Ini kalau ikan macam ni jual kat pasar atau tersangkut kat jala aku…tobat aku langkah seribu….

Ikan gremlins

Siapa pernah tenguk cerita Gremlins. Amat-amat popular cerita ini di era 90 an.

Nanti korang tenguk cerita dia kat Youtube. Masa tu kira satu cerita fantasi yang best sangat!

 

Ikan mulut sotong

Sebab apa aku bagi namanya ikan mulut sotong? Cuba korang tengukhujung  mulut ikan tersebut. Macam badan sotong kan?

 

Ikan Muka Orang

Ni lagi rupa ikan yang bombastic. Muka ikan itu seperti muka orang dalam filem. Macam cerita Return Of Jedi ..sequel Star Wars..

 

 

Ikan suka senyum.

Hahaheheh hiiii….tenguk muka ikan ni pun terasa unsur-unsur kelakar.

Antara jenis-jenis ikan yang terdapat dalam gambar ini. Ikan suka senyum nie boleh menang award.

Tapi ikan ni fail satu jer. Hmmm tak gosok gigi. Gigi kuning!!!

 

Ikan tapak Selipar Jepun

Wahh..sesuatu yang menakjubkan! Ada bekas tapak kasut kat badan ikan ini.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan