Halaman

Ahad, 4 Mac 2012

Demam...sakit kerongkong + lidah

Salam semuaekali....

aku start demam dari hari rabu hari tu (29/03/2012)...hari khamis aku MC...ingat nak ajak member aku mc sekali.tapi memandangkan anak akupun tak sihat...jadi aku kensel nak ajak member aku MC kali.

aku terasa sakit tekak bila petang rabu hari tu...dan rasa nak demam.selsema plus air hidung.kepala rasa "weng"..so petang tu selepas aku ambik anak ..terus cargas pergi klinik...Doktor bagi MC esoknya.Bila balik rumah lidah aku mula sakit dan makan tak rasa apa2.Masam ,masin, manis , pahit dah tak de rasa.Pendek kata deria rasa lidah dan tak function.

So semalam  pagi ...dah rasa tak tahan aku pergi klinik Mediveron kat ss18..mintak ubat kat Doktor.doktor kasik antibiotik sebab seluruh lidah aku kena ulser dan tekak aku juga.
Betapa seksanya makan tanpa deria rasa dan sakit tekak dan tak boleh menguncah makanan yang keras2...even makan roti canai sekalipun....masa nak menguyah siap keluar airmata....masa nak menelan siap pejam mata..so boleh makan bubur nasi dengan kicap jer 2-3 hari.Even hari nie pun ader kenduri aku boleh makan nasi bubur kat rumah dulu.Pas tu baru pergi kenduri.Nasib baik kat tempat kenduri tu ader kuih baulu kemboja...boleh ler aku buat makan pelapik perut.Balik kenduri aku pergi MoHD Chan kat sek. 15.Cari pau berintikan sekaya. jadi agak lembut sikit.Tapi bila dah sejuk.dia jadi keras sikit.Jadi bila makan aduhaii...nak menitik air mata.

So kesimpulannyai kita kena bersyukur dengan kurnia Allah kita pada hari2. Bila ditarik satu jer nikmatnya.Itu lidah yang tak mempunyai deria rasa dan sakit..kita langsung tak boleh nak rasa makanan tu sedap...semua rasa plain...rasa kosong...bayangkan yang air yogurt Nestle yang manis tu...boleh rasa perisa oren dia jer.macam tak der gula.

!!!!! manusia bila dia rasa sakit dan tak mampu melakukan perkara yang hari2 dirasakan mudah untuk melakukan...baru dia tahu yang dia cumalah insan yang lemah....tanpa Dorongan dari Allah...dan bantuanNYA..mana mungkin dia boleh mengangkat batu atau memandu kereta ..tanpa keizinanNYA.

12 ulasan:

  1. Membe mankualu tu mesti AE kan? Hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahha...macamaner lu boleh tau?..kui!kui!kui!

      Padam
    2. Cissss... mengumpat aku ye. Siap la ko tengahari esok.

      Padam
    3. Gua tau la bro sbb AE selalu kutuk ko dpn aku.. Hahaha

      Padam
  2. Gua tau la bro sbb AE selalu kutuk lu dpn gua.. Hahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hohoho....itu karekter..dia bro dari azali lagi..tak bleh nak ubah bro...kui!kui!kui!

      Padam
  3. NI kawan baik AE ker? heheheehe

    BalasPadam
  4. hai bro..selamat berkenalan..link awak saya dapat dr blog AE..walaupun dia berat hati nak letak link awak kat blog dia wakaka..gurau je bro

    BalasPadam
    Balasan
    1. hai bro...baru mula nak berblog..walaupun dah sekian lama..mengikuti blog orang...dan membaca blog orang...ader cerita yang tercetus yang membuatkan niat untuk berblog..insyallah..

      Padam
  5. singgah sini..daripada blog AE yang tak bagi orang klik link ke blog ni..hahahaha

    BalasPadam